Northland informerar obligationsägarna om inställd räntebetalning

Luxemburg, 6 mars 2013 – Northland Resources S.A. (TSX: NAU, OSE: NAUR, Frankfurt: NPK, First North/Nasdaq: NAURo – “Northland” eller “Bolaget”) meddelar att dess dotterbolag Northland Resources AB (publ) idag har informerat Norsk Tillitsmann ASA, ombud för obligationsägarna, om att detta bolag till följd av pågående företagsrekonstruktion inte får betala den ränta som förfaller 6 mars 2013.

Som tidigare meddelats har Luleå tingsrätt beviljat företagsrekonstruktion av Northland Resources AB den 8 februari 2013 till följd av likviditetsbrist. Denna rekonstruktion kommer att fortsätta.

Räntan för Northland Resources AB:s obligationslån, bestående av 350 miljoner US-dollar med 13 procents ränta, förfaller till betalning den 6 mars 2013. Då räntan är en skuld som uppstod före påbörjad rekonstruktion får den inte betalas under pågående rekonstruktionsperiod.