NOTE blir volymtillverkningspartner till myFC

Efter en tids nära samarbete har NOTE valts som volymtillverkningspartner. Produktionen kommer att ske vid NOTEs enhet i Kina, med planerad start under tredje kvartalet i år.

Det svenska innovationsföretaget myFC utvecklar gröna energilösningar och är världsledande inom mikrobränsleceller. Produkten JAQ Hybrid, som NOTE ska tillverka, är en powerbank för smartphones och den innehåller både bränslecell och batteri. Den kan därmed både skapa och lagra energi.

"Hållbara energilösningar är ett intressant och viktigt område. Vi har varit med från prototypstadiet i Sverige och kommer inleda volymtillverkning i Kina, det är ett kvitto på att vårt moderna och rationella erbjudande uppskattas. Potentialen för NOTEs del är betydande och tekniken har möjligheter inom fler områden", säger Per Ovrén, VD och koncernchef för NOTE.

"MyFC:s vision är att göra grön energi ständigt tillgänglig, och vi ser fram emot att inleda samarbetet med NOTE", säger Michael Glantz, CPO för myFC.

Per Ovrén, VD och koncernchef, tel. 073-440 77 27
Fredrik Schultz, försäljningsdirektör, tel. 070-244 05 46

NOTE är en av norra Europas ledande tillverknings- och logistikpartner för produktion av elektronikbaserade produkter. NOTE tillverkar kretskort, delmontage och kompletta produkter (box build). Kunderbjudandet täcker hela produktlivscykeln, från design till eftermarknad. NOTE finns etablerat i Sverige, Finland, England, Estland och Kina. Försäljningen de senaste 12 månaderna uppgick till 1 096 MSEK och antalet anställda i koncernen är cirka 900. NOTE är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.note.eu.

Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2017 klockan 08.30 CET.