Novacura Flow® 6 möjliggör innovation på den digitala resan

GÖTEBORG, 15 december 2016 – Novacura, en marknadsledande utvecklare av nästa generations lösningar för Business Process Management och skapare av Novacura Flow®, the Enterprise App, lanserar idag Novacura Flow 6.

Novacura Flow gör det möjligt för verksamheter att skapa och köra affärskritiska applikationer snabbt och enkelt, baserade på deras processer och affärsbehov. Detta sker i en öppen miljö med ett användarvänligt gränssnitt och utan behov av kodning eller manuell integration med affärssystem. En applikation kan gå från idé till drift på bara några timmar.

Novacura Flow möjliggör detta på två sätt. För det första fungerar plattformen som ett lager som binder samman och skapar ett gemensamt språk mellan affär och IT, processer och ERP-system. Det minskar kraftigt komplexiteten i affärsprocesser och behovet av att manuellt anpassa och integrera system.

För det andra innehåller plattformen en kraftfull verktygslåda för att analysera, designa om och validera olika arbetsflöden i ett lättillgängligt grafiskt gränssnitt. På detta sätt kan man förbättra arbetsflöden i alla delar av verksamheten, från exempelvis logistik och underhåll, till försäljning och finans, och alla verksamhetsområden däremellan.

Med Flow 6 är verktygen mer kraftfulla och enklare att använda än någonsin tidigare.

Nyckelfunktioner och förbättringar i Novacura Flow 6 omfattar bland annat:

Flow Studio: Det nya användargränssnittet är mycket mer än en ansiktslyftning. Det ger en helt ny nivå av enkelhet och användarvänlighet när man designar, validerar, utvärderar och hanterar arbetsflöden. Gränssnittet är skapat för att även den som inte är utvecklare ska kunna uppnå insikt om processerna och testa nya idéer.

Swimlanes: Stöd för flera användare när applikationer skapas och administreras, som gör det enkelt att dela ut olika uppgifter till olika aktörer.

Nya valmöjligheter för arbetsflöden som designats utifrån kundernas önskemål. Exempelvis kan helt automatiserade arbetsflöden konverteras till en strukturerad webtjänst, och delar av arbetsflöden kan kopieras och återanvändas i andra sammanhang.

Sub-workflows låter användare skapa smartare applikationer på ännu kortare tid. Funktionaliteten har utformats helt utifrån kunders feedback kring att skapa genvägar för återkommande hantering, till exempel att skapa plocklistor och tidrapportering.

Förbättrat offlineläge – utvidgad autonomi i plattformen för att öka funktionalitet och tillgänglighet när man arbetar utan internetuppkoppling.

Förbättrad prestanda – designen har medfört kraftiga förbättringar i tillgänglighet och responstid för en ännu bättre användarupplevelse.

Idag hjälper Novacuras lösningar fler än 15 000 användare på 100 verksamheter världen över att hantera och optimera sina affärsprocesser, inom ett brett utbud av industrier och affärsområden. Novacura Flow 6 är kompatibelt med ledande affärssystem som exempelvis IFS Applications, SAP, Infor M3, Microsoft Dynamics och IBM Maximo. Befintliga Novacura Flow-kunder kommer att erbjudas en kostnadsfri uppgradering till Flow 6.

Citat:

”Man kan säga att vi med Flow 6 tagit alla lärdomar vi dragit från tio års utvecklingsarbete och nära samarbete med kunder och byggt in dem i en produkt som tar det potentiella kundvärdet till en helt ny nivå. I korthet går vi från verklig och enkel processförbättring till helt enkelt overklig processförbättring.” – Petter Larsson, Product Manager och medgrundare, Novacura

”Med Novacura Flow 6 har vi tagit affärsutveckling ett steg längre och skapat en plattform för digitaliseringen och utvecklingen av Internet of Things. Flow 6 är nyckeln för att låsa upp våra kunders affärsutvecklingskraft. Den inspirerar våra kunder att vara mer innovativa, och stöder dem på den digitala resan. Friheten att definiera din egen process, köra den på valfri enhet, göra den tillgänglig till alla involverade och driva den ovanpå valfritt system eller sak har blivit ännu enklare, roligare och mer värdeskapande. Dessa förmågor gör våra kunders verksamhet mer effektiv och skapar resultat i form av en fantastiskt tilltalande ägandekostnad.” – Johan Melander, CEO och medgrundare, Novacura

”Under betatesterna av Flow 6 har vi kunnat ta in feedback från både utvecklare och användare som har hjälpt oss känna att vi kunnat vara med och forma den färdiga produkten. Genom vårt arbete med Novacura har vi fått en plattform som hjälper oss agera snabbt på behovet av affärsdrivande IT-stöd och vara en aktiv del tidigt i processen för att forma nya lösningar. Det gör IT till en mer strategisk resurs.” – Rasmus Lindell, Webmaster, Jula AB

Ulrica Björnsdotter
ulrica.bjornsdotter@novacura.se

Om Novacura

Novacura är ett it-företag som, med hjälp av tjänster och egen programvara för affärssystem, effektiviserar och förenklar sina kunders affärskritiska processer. Företaget är privatägt och har fem kontor i Sverige samt i Norge, USA, Finland och Polen, dessutom säljs programvaran Novacura Flow via partnerföretag. Novacura har 70 erfarna medarbetare och huvudkontoret ligger i Göteborg. www.novacura.se

Johan Melander, vd Novacura