Fredrik Sidhagen ny VD i RCO

Styrelsen i RCO har utsett Fredrik Sidhagen till ny VD i säkerhetsföretaget RCO. Fredrik kommer att tillträda tjänsten som VD senast den 1 augusti 2016.

Fredrik Sidhagen är en affärsorienterad ledare med gedigen bakgrund inom försäljning och marknad. Fredrik kommer närmast från rollen som VD på Jetpak Sverige AB där han sedan hösten 2012 har ansvarat för gruppens totala säljsatsning. Dessförinnan har Fredrik bland annat varit vice VD, sälj- och marknadschef på Net 1 samt marknadschef på Tele2 Nederländerna.

Fredrik efterträder medgrundaren och nuvarande VD Lasse Mattsson, som efter en framgångsrik karriär valt att lämna VD-rollen. Lasse kommer att fortsätta stötta bolaget som ägare och styrelseledamot.

-       Jag är väldigt positiv till att Fredrik tar över VD-rollen och ser fram emot att stötta honom på tillväxtresan framåt. RCO har en stark produktportfölj och det finns goda förutsättningar för en marknadsorienterad VD som Fredrik att ta RCO till nästa nivå, säger Lasse Mattsson, grundare och avgående VD i RCO.

-       Det är mycket glädjande att vi har lyckats rekrytera Fredrik till RCO. Fredriks gedigna bakgrund från ledande positioner och djupa kompetens inom sälj och marknad kommer att vara en stor tillgång för RCO på den fortsatta tillväxtresan. Det är även mycket glädjande att Lasse vill fortsätta att vara aktiv i bolaget via styrelsen och stötta bolaget med särskilt fokus på produktutveckling, säger Eric Persson, styrelseordförande i RCO.

Eric Persson, vd Novax samt styrelseordförande i RCO, 08-700 6661

Om RCO

Svenska RCO Security AB utvecklar, tillverkar och marknadsför sedan 1976 produkter och lösningar inom elektronisk nyckelfri låsning, och har etablerat sig som en ledande leverantör på den svenska marknaden. Grunden i RCO:s affärsidé är att skapa en trygg och säker miljö inom företag, förvaltningar och bostäder – vare sig man har behov av ett kodlås vid en enda dörr eller ett stort integrerat system för styrning av passer och inbrottslarm i flera fastigheter spridda över landet.

Novax är en aktiv och långsiktig investerare som i partnerskap med entreprenörer utvecklar lönsamma bolag med god tillväxtpotential. Vår investeringsfokus ligger på minoritets- och majoritetsinvesteringar i onoterade bolag och vi strävar efter att vara det naturliga valet för entreprenörer med en långsiktig vision när de söker en partner för nästa steg i utvecklingen. Novax har bland annat ägarintressen i Filippa K, Academic Work, RCO, ApoEx, Medius, Concept, EMG och Designtorget. Novax är en del av Axel Johnson-koncernen som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. Mer information finns på bolagens respektive hemsidor; www.novax.se och www.axeljohnson.se.

Taggar: