• Strax/

NOVESTRA: OFFENTLIGGÖRANDE AV INFORMATIONSBROSCHYR INFÖR INLÖSENFÖRFARANDE

Report this content

Inför Novestras föreslagna inlösenförfarande har bolaget idag offentliggjort en informationsbroschyr som beskriver process för inlösen. Beslut om inlösen planeras att fattas på extra bolagsstämma den 9 februari 2016.

Informationsbroschyren finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.novestra.com, samt kommer finnas tillgänglig på extra bolagsstämman.

Emissionsinstitut: Mangold Fondkommission AB är emissionsinstitut till Novestra i samband med inlösenförfarandet, och nås på +46 8 503 015 80.

För ytterligare information kontakta Johan Heijbel, verkställande direktör, AB Novestra, på telefon    46 8 545 01750

Om AB Novestra
Novestra är ett oberoende investmentbolag med en portfölj av onoterade och noterade tillväxtbolag. Novestras onoterade portfölj består av större innehav i Strax Group GmbH och Swiss Picturebank (Group) AG. Därutöver har Novestra en investering motsvarande cirka 11 procent av det på First North noterade bolaget WeSC AB.

Novestras aktie finns noterad på Nasdaq OMX Stockholm, under symbolen NOVE, bland Small Cap. För ytterligare information om AB Novestra hänvisas till www.novestra.com.