NOVESTRA: OFFENTLIGGÖRPROSPEKT

Report this content

Den 24 mars 2016 offentliggjorde AB Novestra (publ) att bolaget har ingått avtal om att förvärva samtliga utestående aktier i Strax Group GmbH genom apportemission och skifta ut aktier i WeSC AB genom sakutdelning. Förvärvet är villkorat av att bland annat årsstämman godkänner apportemissionen. Transaktionen kräver även att Novestra offentliggöra ett prospekt avseende upptagande till handel av de nyemitterade aktierna med anledning av apportemissionen.

Finansinspektionen har idag godkänt prospektet avseende upptagande till handel av de nyemitterade aktierna med anledning av apportemissionen och första dag för handel är beräknad till omkring den 12 maj 2016.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form på www.novestra.com och www.fi.se samt skickas, på begäran, i pappersform från Novestra.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som AB Novestra ska offentliggöra enligt lagen om värde­pappers­marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen har lämnats till för offentliggörande den 26 april 2016 klockan 15:35 (CET).

För ytterligare information kontakta Johan Heijbel, verkställande direktör, AB Novestra, på telefon    46 8 545 01750

Om AB Novestra
Novestra är ett oberoende investmentbolag med en portfölj av onoterade och noterade tillväxtbolag. Novestras onoterade portfölj består av större innehav i Strax Group GmbH. Därutöver har Novestra en investering motsvarande cirka 9 procent av det på First North noterade bolaget WeSC AB.

Novestras aktie finns noterad på Nasdaq Stockholm, under symbolen NOVE, bland Small Cap. För ytterligare information om AB Novestra hänvisas till www.novestra.com.