NTEX slår samman kontor

Det Göteborgsbaserade transport- och speditionsföretaget, NTEX, slår idag ihop sina kontor i Trelleborg och Gislaved. Det görs i en satsning för att utveckla och förbättra kundnyttan.
Vi måste se till kundens bästa och en sammanslagning kommer skapa ett effektivt nav för några av våra största marknader, säger VD Dan Ericsson.

Bakgrunden till sammanslagning av de två kontoren är utvecklingen av trafikområdena Baltikum och Ryssland samt Centraleuropa. Det betyder att kontoret i Gislaved kommer ta över ansvaret för kunderna som tidigare tillhörde Trelleborg. Trelleborgkontoret upphör därmed med sin verksamhet.
Vi anser att det blir bättre för våra kunder, som nu bara behöver kommunicera med ett av våra kontor. Samtidigt underlättar detta för vår egen personal, som sköter transporterna till och från de aktuella länderna, säger Dan Ericsson, VD på NTEX.

Nedläggningen påverkar fem medarbetare. Alla fackliga förhandlingar har avslutats.
Vi tycker det är mycket tråkigt att behöva lägga ned ett av våra kontor men en centralisering av verksamheten kommer att medföra positiva förändringar, säger Dan Ericsson.

För mer information kontakta:

Dan Ericsson, Vd NTEX: 031 727 85 05

Nordic Trailer Express AB (NTEX) är ett svenskt medelstort transport- och logistikföretag. Med hög flexibilitet och ett nära-kunden-perspektiv garanteras att kunders transportbehov uppfylls. Företaget har 170 anställda och en omsättning på 1 miljard SEK. NTEX huvudkontor ligger i Göteborg och har lokala kontor i ett flertal Europeiska städer.

Taggar: