Inspelning av två presentationer till investerare tillgängliga

Stockholm den 20 maj 2016. Nuevolutions VD, Alex Haahr Gouliaev, gav en övergripande presentation av företaget, samt en uppdatering om pipelineprogrammen och partneraktiviteter på Avanza Banks Börsdag i Stockholm och på Aktiespararnas Aktiedag i Göteborg, onsdagen den 18 maj.

En inspelning av presentationen (på engelska) i Stockholm finns på:

En inspelning av presentationen (på engelska men Q&A är både på svenska och engelska) i Stockholm finns på:

För mer information kontakta:

Phone: +45 7020 0987

Email: ahg@nuevolution.com

Phone: +45 3913 0947

Email: hs@nuevolution.com

Denna information är sådan som Nuevolution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den fredag 20 maj 2016 kl. 12.00 (CET).

Nuevolution AB (publ) är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm (ticker: NUE). Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Mer information om Nuevolution finns på www.nuevolution.com