Nuevolution AB (publ) meddelar offentliggörande av rapport för det tredje kvartalet och tillhörande webbsända telefonkonferens

Stockholm, 6 maj 2016 – Nuevolution AB (publ) (NUE.ST) offentliggör idag att bolaget kommer att presentera resultatet för det tredje kvartalet 2015/16 tisdagen den 10 maj 2016, kl. 9:00 CET.

Den 10 maj kl. 14.00 CET kommer bolagets verkställande ledning att hålla en webbsänd telefonkonferens med en presentation av resultatet samt en uppdatering av pipelineprogrammen och partnerskapsverksamheter. Deltagande i telefonkonferensen görs enligt följande:

LIVE-deltagande tisdag 10 maj 2016 14:00 CET

Telefonnummer:

SE: +46 85 664 2695

DK: +45 8233 3178

UK: +44 20 3008 9808

US: +1 855 7532 235

Den webbsända telefonkonferensen finns tillgänglig på www.nuevolution.com under investerardelen och på www.financialhearings.com

Inspelning av webbsändningen

En inspelad version av den webbsända telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig på Nuevolutions hemsida www.nuevolution.com under investerardelen och på www.financialhearings.com

Frågor hänvisas till:

Alex Haahr Gouliaev, CEO

Tel.: +45 3913 0902

Email: ahg@nuevolution.com

Tel.: +45 3913 0947

Email: hs@nuevolution.com

Denna information är sådan som Nuevolution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 6 maj 2016 kl 13.00 CET.

Nuevolution AB (publ) är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm (ticker: NUE). Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Mer information om Nuevolution finns på www.nuevolution.com