NYA SFF- RESULTAT AV ÅTERKÖP OCH EMISSION AV OBLIGATIONER

Report this content

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (Nya SFF) meddelar härmed att man återköpt obligationslån nr 101 om 275 Mkr och obligationslån nr 102 om 985 Mkr, båda i sin helhet (pressmeddelande 2016-11-16). Vidare har obligationslån nr 106 utökats med 800 Mkr och det har emitterats ett nytt obligationslån nr 111 med 700 Mkr. Swedbank har varit rådgivare i dessa transaktioner.

Obligationslån nr 106, förfall 2020-04-20, har utökats till en spread om MS +115 bps (yield 0,98 %) och obligationslån nr 111, förfall 2018-12-03 (Grön obligation), har emitterats till 3 månaders Stibor +80 bps. Obligationerna kommer att noteras på Nasdaq Stockholm och obligationslån nr 111 kommer även att noteras på Nasdaq Stockholm Sustainable Bonds List. Intresset från marknaden har överträffat Nya SFFs förväntningar och erbjudandet övertecknades i båda dessa obligationslån.

Nya SFF ägs av Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB.

Hansan AB är bolagets service agent, och mer information om Nya SFF finns på www.hansan.se.

- Det är glädjande att Nya SFFs investerare uppskattar att vi vårdar vår marknad genom att köpa tillbaka korta obligationer och ge investerarna möjlighet att köpa Nya SFFs långa obligationer. Det är positivt att Nya SFFs Gröna obligationer röner så stor efterfrågan, kommenterar Claes Helgstrand, VD för Nya SFF.

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (publ)
Claes Helgstrand, VD, tel 08-508 906 14
Peter Andersson, Ordförande, tel 042-449 22 44

Denna information är sådan information som Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappers-marknaden. Informationen lämnades, genom i detta pressmeddelande nämnda kontaktpersoners försorg, för offentliggörande vid tidpunkt enligt ovan.

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB är ett finansbolag, som emitterar obligationer på den svenska kapitalmarknaden via säkerställt MTN program om 8 000 Mkr. Obligationerna är säkerställda med pantbrev i fastigheter, och noteras på NASDAQ Stockholm.
Nya SFF ägs till lika delar av noterade fastighetsbolagen: Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB.  Genom Nya SFF får investerare på obligationsmarknaden säkerheter i en diversifierad, högkvalitativ fastighetsportfölj.

Taggar: