NYA SFF EMITTERAR SÄKERSTÄLLDA OBLIGATIONER OM 652 MKR

Report this content

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (Nya SFF), har emitterat säkerställda obligationer om 652 Mkr. Bolaget har öppnat ett nytt obligationslån, nr 108. Obligationerna kommer att noteras på Nasdaq Stockholm. Obligationernas förfallodag är 2018-05-31, och har en kupong om 3 månade Stibor +0,95 %. Nordea, SEB och Swedbank var förmedlande banker i denna emission.

Nya SFF ägs av Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB.

Hansan AB är bolagets service agent, och mer information om Nya SFF finns på www.hansan.se.

- Efter ännu en lyckad emission av Nya SFF har bolaget nu utestående obligationer om 4 600 Mkr på kapitalmarknaden, efter drygt ett år i marknaden. Det påvisar att vår framgångsrika produkt, säkerställda obligationer, har stor efterfrågan, kommenterar Claes Helgstrand, VD för Nya SFF.

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Claes Helgstrand, VD, tel 08-508 906 14
Peter Andersson, Ordförande, tel 042-449 22 44

Informationen är sådan som Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande vid tidpunkt enligt ovan.

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB är ett finansbolag, som emitterar obligationer på den svenska kapitalmarknaden via MTN program om 8 000 Mkr. Obligationerna är säkerställda med pantbrev i fastigheter, och noteras på NASDAQ Stockholm.

Nya SFF ägs till lika delar av noterade fastighetsbolagen: Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB. Genom Nya SFF får investerare på obligationsmarknaden säkerheter i en diversifierad, högkvalitativ fastighetsportfölj.

Taggar: