Konferenser ökar i New York City - NYC & Company besöker Stockholm med MICE-event

Mötes- och konferensverksamheten ökar stadigt i New York City. 2013 besökte 5,9 miljoner delegater staden, mot 5,6 miljoner året innan. Nu, torsdag 2 oktober, kommer New York Citys partner – och turistorganisation till Stockholm. Under ett MICE-event visar man upp vad staden kan erbjuda för konferens- och mötesevenemang, under ledning av chefen för konferensavdelningen på NYC&Co, Jerry Cito.

Turistorganisationen NYC & Company genomför just nu en MICE-turné i Europa där Stockholm är slutdestination. Tidigare har Storbritannien och Nederländerna besökts. Finalen på turnén hålls i Stockholm den 2 oktober på Hotellet, Linnégatan 18 inför svenska företag och ledande svenska representanter för mötes- och konferensindustrin.

Med senaste årens växande framgångar i ryggen, vill New York City visa upp vad staden har att erbjuda ur ett konferens- och mötesperspektiv, samt att bygga nätverk mellan de amerikanska företagen och köpare av MICE-event och –resor.

Representanter från turistorganisationen NYC & Company och 27 amerikanska företag presenterar då alla nyheter och möjligheter som New York City har att visa upp, och berättar varför staden attraherar allt fler företag över världen som konferensplats.

Från NYC & Company, deltar Jerry Cito, Senior Vice President för konferensavdelningen på NYC & Company.

“New York City slår besöksrekord år efter år och vi kommer att ha tagit emot 55 miljoner besökare till våra fem stadsdelar under 2014. Mötes- och konferensdeltagare är en viktig del av den här framgången och New York City kommer att fortsätta utveckla MICE-produkter för att på bästa sätt ta emot de växande besöksgrupperna”, säger Fred Dixon, NYC& Companys CEO.

Representanter som deltar i NYC & Company’s MICE-möte i Stockholm är bland annat dessa:

• Broadway Inbound
  • Chelsea Hotels
  • Conrad New York
  • Denihan Hospitality
  • Gansevoort Hotels
  • Group Sales Box Office / Broadway.com
  • InterContinental Times Square
  • Kimpton Hotels
  • New York Hilton Midtown
  • New York Marriott Marquis
  • Roosevelt New York
  • Starwood Hotels of New York City
  • The Ride
  • World Yacht

Fred Dixon, NYC& Companys CEO.