Taylor Swift är ny global ambassadör för New York City

New York City lanserar ny global kampanj ”Welcome to New York” med Taylor Swift som ambassadör. NYC & Company, stadens turistorganisation, står bakom kampanjen som ska bjuda in hela världen att besöka staden till tonerna av Taylor Swifts nya låt med samma namn. Kampanjen kommer att pågå under ett år.

Turistorganisationen NYC & Company presenterar i veckan sin nya globala marknadsföringskampanj, ”Welcome to New York”. Ambassadör för kampanjen är världsartisten Taylor Swift. Kampanjen kommer att pågå mellan 2014 och 2015 och lanserades i måndags (27 oktober).

– New York City är en inbjudande stad, och ”Welcome to New York” visar på gästfriheten, energin och pulsen som finns i alla fem stadsdelar. Vi är glada över samarbetet med Taylor Swift och att välkomna besökare från hela världen. Vi kunde inte ha hittat en bättre ambassadör för att berätta om stadens historia om vad som gör New York City till New York City.” säger Fred Dixon, President och CEO NYC & Company.

New York Citys puls inspirerade till låt

Kampanjen är döpt efter Taylor Swifts låt med samma namn från hennes nya album 1989. ”Welcome to New York” förmedlar hur välkomnande staden är och bjuder samtidigt in människor runt om i världen att besöka New York City och upptäcka de fem stadsdelarna. Som stadens globala välkomstambassadör kommer Taylor Swift att visa stadens unika puls som inspirerade henne att skriva låten ”Welcome to New York”, med refrängen ”It’s been waiting for you”.

– Den nya ”Welcome to New York”-låten fångar energin och andan i New York City”, säger Emily K. Rafferty, styrelse-ordförande i NYC & Company och VD för The Metropolitan Museum of Art. ”Genom ett unikt samarbete med Taylor Swift och lanseringen av den nya och spännande globala turistkampanjen vill vi inspirera fler besökare att komma hit och uppleva det breda utbud som de fem stadsdelarna har.”

På nycgo.com finns videoklipp där Taylor berättar om sin relation till New York City. Kampanjen ska visa vad besökarna kan se och göra i New York City och uppmuntrar förstagångsbesökare, och återvändande besökare, att boka en resa till staden. Förutom videor och artiklar, kommer kampanjsajten även att innehålla berättelser från invånare och besökare som väljer att dela med sig av sina upplevelser i staden på Instagram under hashtagen #W2NY.

Information om kampanjen

“Welcome to New York” kommer att lyftas fram i utomhusreklam i New York City och Boston, reklamfilmer kommer sändas i taxibilar i New York City och på digitala skyltar på Times Square, samt i stadens egna sociala medier med hashtagen #W2NY. Globalt kommer kampanjen att lyftas fram av NYC & Companys 17 internationella kontor som når 28 marknader, och genom att närvara på internationella resemässor. I Spanien och i Italien kommer kampanjen att visas i utomhusreklam. Kampanjen kommer även att förstärkas genom Taylor Swifts egna sociala medier i samband med lanseringen av hennes femte album, 1989.

Taylor Swift kommer även att uppträda på Dick Clark’s New Year’s Rockin’ Eve with Ryan Seacrest som livesänds från Times Square på nyårsafton. Under 2015 kommer ”Welcome to New York” att fortsätta och Taylor Swift kommer att dela med sig av sina bästa tips kring vad besökare kan se och göra i de fem stadsdelarna.

Fred Dixon, President och CEO NYC & Company
Den nya ”Welcome to New York”-låten fångar energin och andan i New York City. Genom ett unikt samarbete med Taylor Swift och lanseringen av den nya och spännande globala turistkampanjen vill vi inspirera fler besökare att komma hit och uppleva det breda utbud som de fem stadsdelarna har.