Nytida förvärvar Akida Omsorg

Nytida, en av Sveriges största privata aktörer inom stöd och omsorg, förvärvar Akida Omsorg, ett företag med verksamheter inom psykiatri- och missbruk- och LSS-området. Förvärvet sker den 5 juni 2014.

Verksamheterna inom Akida Omsorg omfattar HVB-hem, behandlingshem för beroende och gruppbostäder för personer med funktionsnedsättning. Inriktningen är att ge individanpassat stöd till människor med svårigheter i det dagliga livet. Förvärvet sker den 5 juni 2014.

Akida Omsorg är ett företag där företrädarna har mångårig erfarenhet av att äga och driva verksamheter inom områdena LSS, psykiatri och missbruk. Företaget har idag ramavtal med fler än 150 kommuner i Sverige.

– Från Nytidas sida är vi mycket stolta att tillsammans med Akida Omsorg utöka och bredda utbudet av stöd- och omsorgstjänster inom företaget, säger Fredrik Gren, vd Nytida.

Nytida är en av Sveriges största privata aktörer med 250 verksamheter i hela landet för människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning.

– Vi är glada och ser stora möjligheter för verksamheten att utvecklas på ett tryggt och säkert sätt. Jag ser fram emot att tillsammans med mina medarbetare inom Akida fortsätta att stärka vår nuvarande verksamhet som en del inom Nytidafamiljen, säger Jörgen Forsblom, vd på Akida Omsorg.

För ytterligare information kontakta: Susanne B. Eklöf, informationschef Nytida, tel 0766-21 76 87

Akida Omsorg AB erbjuder rikstäckande lösningar för vuxna inom ramen för SoL och LSS. Akida är det lilla och enkla alternativet som skapar trygghet genom pålitlighet och glädje. Med branschens mest erfarna ledning och kompetent personal ger vi förutsättningar för att lyckas men också chanser om individen misslyckas på vägen. Vår grundfilosofi som vilar på en humanistisk människosyn är att varje dag skall bli bättre än gårdagen. www.akida.se

Nytida är en av Sveriges ledande aktörer när det gäller stöd till människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 250 verksamheter börjar en ny tid för våra kunder vars livskvalitet ytterst garanteras av 4.700 experter på stöd och omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea. www.nytida.se