ORDINARIE BOLAGSSTÄMMA I OBDUCAT AB (PUBL) 2004-06-04

Vid fastställande av röstlängden på fredagens ordinarie bolagsstämma ifrågasatte några mindre aktieägare huruvida faxad fullmakt skulle anses giltig. Trots att tre närvarande advokater framhöll att så är fallet vidhöll dessa aktieägare jämte Sveriges Aktiesparares Riksförbunds representant motsatsen. Som konsekvens därav beslutade stämman att förslaget om emissionsbemyndigande skulle avföras från dagordningen.

Vidare fastställdes resultat- och balansräkningar för moderbolag och koncern, beslutades om dispositioner i enlighet med förslag samt beviljades styrelse och VD ansvarsfrihet.

Styrelsen omvaldes i dess helhet, och vid efterföljande konstituerande styrelsemöte omvaldes Peter Jonsson som styrelsens ordförande.

Stämman beslutade också att utse en granskningsman.

Styrelsen avser att återkomma med kallelse till extra bolagsstämma angående emissionsbemyndigandet.

Malmö 2004-06-07

Styrelsen för Obducat AB (publ)

Peter Jonsson

Styrelseordförande