OBOS utvecklar Kvarteret Glaset i Ersboda, Umeå

OBOS, en av Nordens största leverantörer av bostäder utvecklar Kvarteret Glaset i Ersboda, Umeå. På området påbörjas inom kort uppförandet av både styckehus och bostadsrätter i radhus- och lägenhetsform.

Kvarteret Glaset är beläget cirka 5 km norr om Umeå centrum. Området erbjuder ett brett serviceutbud och har goda kommunikationsmöjligheter till centrum och universitetet.

- Vi är mycket glada över att vi nu har byggt det första boendet på Kvarteret Glaset där vi kommer att uppföra över sextio hem fram tills slutet av nästa år. Området är i dagsläget det största inom Umeå kommun där det byggs villor, grupphus och lägenheter. Alla våra tre varumärken Myresjöhus, SmålandsVillan och OBOS finns representerade, säger André Lindström, Projektutvecklare på OBOS Sverige AB.

Vid utformningen av området och bostäderna har stor hänsyn har tagits till att spara naturmark inom och omkring området. OBOS bygger sunda hus med ett tydligt fokus på hållbarhet. Detta gör bolaget bland annat genom att använda trä som huvudsakligt byggmaterial. Trä är ett förnybart byggmaterial som lagrar koldioxid under hela sin livstid. OBOS samhällsengagemang sträcker sig över såväl ett miljömässigt som socialt perspektiv. Det vi gör idag ska gynna oss och vår omvärld nu och flera generationer fram i tiden.

För ytterligare information kontakta:

André Lindström, Projektutvecklare OBOS Sverige
Tel. 070-601 66 68, e-post: andre.lindstrom@obos.se

Om oss

OBOS Sverige AB (tidigare BWG Homes AB) är Sveriges ledande bostadskoncern, med ca 900 medarbetare och över 150 000 sålda bostäder sedan starten 1927. Huvudkontoret finns i Myresjö i Småland och VD är Joakim Henriksson. OBOS Sverige AB ägs av norska koncernen OBOS, som är Nordens största bostadsorganisation med fler än 390 000 medlemmar och över 250 000 byggda bostäder sedan starten 1929.