• Oboya/

Oboya Horticulture tar flera order av substrater i Kina till ett uppskattat värde om 11 MCNY

Report this content

Oboya Horticulture har genom sitt dotterbolag Oboya Commerce and Trade i Kina tagit flera order avseende leverans av substrater till odlare i Kina.

Oboya Horticulture har genom sitt dotterbolag Oboya Commerce and Trade i Qingdao Kina fått flera order från fyra större odlare i Kina. Det sammanlagda ordervärdet uppskattas till ca 11 miljoner CNY. Leverans kommer att ske i slutet av 2016 och under första kvartalet 2017. Leveranserna avser Coco Peat och Peat Moss och används för att odla sallader, grönsaker och kryddor.

”Kina är en stor marknad avseende användning av substrater. Vi kommer i framtiden utveckla vår försäljning av substrater i Kina för att möta den ökade efterfrågan. Vi är övertygade om att det är en av de produkterna som kommer ha en stor betydelse för vår tillväxt i Kina, säger Robert Wu, styrelseordförande för Oboya Horticulture Industries AB”.

För mer information, vänligen kontakta: Styrelseordförande Robert Wu, tel +46 0735 630 935 eller VD Mikael Palm Andersson, tel + 46 0708-998 070.