Nya OCAY! blir Sveriges ledande leverantör av förnödenheter till företag

Report this content

Den 1 april bildas en rikstäckande miljardkoncern då anrika Gullbergs och Kontorsvaruhuset samlas under det nya varumärket Ocay. Med över 60 000 kunder inom privat och offentlig sektor, är det nya namnet ytterligare ett steg i att stärka positionen som Sveriges ledande leverantör av produkter och tjänster som får företag att fungera och prestera. Lokal närvaro, personliga relationer och tillgänglighet genom multikanal är några av ledorden inför framtiden.

Nya Ocay är ett resultat av ett samgående under 2013 mellan anrika Gullbergs och Kontorsvaruhuset. Ocay är en av Sveriges ledande leverantörer av allt ifrån klassiska kontorsvaror till produkter och tjänster inom teknik, hygien & städ, fika & servering, emballage, yrkeskläder, möbler, dokumenthanteringslösningar samt present & profil. Ambitionen är att tillhandahålla alla de förnödenheter som arbetsplatser behöver för att fungera.

- Nya kundbeteenden, branschglidning och teknisk utveckling gör att den klassiska kontorsvaruhandeln är på väg att förändras och ytterligare konsolideras. Nya Ocay har en väldigt tydlig målsättning att som lokal svensk aktör leda den förändringen. Över 60 000 kunder använder idag oss för att skapa presterande arbetsplatser och vår ambition är att inom ett antal år fördubbla omsättningen till mer än 2 miljarder kr, säger Tomas Bergström, VD Ocay.

I samband med namnbytet lanseras Ocays nya e-handel på www.ocay.se som blir en viktig del av bolagets utpräglade multikanalstrategi. Den skapar enkelhet och tillgänglighet för bolagets kunder till e- handel, branschens största säljkår med 130 säljare, 38 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder samt kundsupport. Genom lokal närvaro och personliga relationer strävar Ocay efter att erbjuda hållbara lösningar, såväl vad avser totalekonomi som miljö och långsiktiga affärsrelationer.

- Vi tror att nyckeln till framgång är ett brett sortiment, tillgänglighet och snabba leveranser, men också ett personligt bemötande och ett ansvarstagande för kundens totala förbrukning. Genom vår uttalade satsning på multikanal ska det vara enkelt att påbörja ett köp i någon av våra kanaler och avsluta det i en annan, fortsätter Tomas Bergström.

För mer information vänligen kontakta:
Tomas Bergström, VD/koncernchef Ocay

tomas.bergstrom@ocay.se

Om Ocay
Ocay är ett resultat av ett samgående under 2013 mellan anrika Gullbergs och Kontorsvaruhuset. Gullbergs grundades år 1936 i Ängelholm av Fritz och Rut under namnet Gullbergs Pappershandel medan Kontorsvaruhuset har sina rötter i Östersund. Litorina är huvudägare i Ocay och äger bolaget tillsammans med Fredrik Paulsson och Anders Bogren samt styrelse och ledning. Ocay är en av Sveriges ledande leverantörer av förnödenheter, förbrukningsvaror och relaterade tjänster till företagskunder. Bolaget har idag ett 40-tal butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, vilka tillsammans med Sveriges största säljkår på 130 säljare, kundtjänst och e-handelsplattform försörjer ca 60 000 kunder inom privat och offentlig sektor över hela Sverige. Ocay har 450 anställda och omsätter ca 1,1 miljarder kronor. www.ocay.se. För alla företag. Varje dag.

Taggar:

Citat

- Nya kundbeteenden, branschglidning och teknisk utveckling gör att den klassiska kontorsvaruhandeln är på väg att förändras och ytterligare konsolideras. Nya Ocay har en väldigt tydlig målsättning att som lokal svensk aktör leda den förändringen. Över 60 000 kunder använder idag oss för att skapa presterande arbetsplatser och vår ambition är att inom ett antal år fördubbla omsättningen till mer än 2 miljarder kr, säger Tomas Bergström, VD Ocay.
Tomas Bergström, VD Ocay