Nya OCAY! blir Uppsalas ledande leverantör av förnödenheter till företag

Den 1 april får Kontorsvaruhuset Gullbergs i Uppsala det nya namnet Ocay. Med över 2 000 regionala kunder inom privat och offentlig sektor, är det nya namnet ytterligare ett steg i att stärka positionen som Uppsalas ledande leverantör av produkter och tjänster som får företag att fungera.  Nu storsatsar man på orten när konkurrenterna gör tvärt om. Butik, personliga relationer, hög tillgänglighet och nyanställningar är några av ledorden för framtiden.

Kontorsvaruhuset Gullbergs historia i Uppsala går tillbaka så långt som till år 1967. Butiken har legat på Stålgatan sedan 1988 och nu går man in i ett nytt skede. Den 1 april byter man namn till Ocay och framöver också utseende då man kommer att byta ut skyltarna efter 3 år. Nya Ocay blir Uppsalas ledande leverantör av allt ifrån klassiska kontorsvaror till produkter och tjänster inom teknik, hygien & städ, fika & servering, emballage, yrkeskläder, möbler, dokumenthanteringslösningar samt present & profil.

-        Jag tror att en stor del av vår framgång ligger i att vi värvat ett gammalt familjeföretag. Min gamla chef är även min svärfar och drev Grossen som vi då hette. Det i sig innebär att många har jobbat hos oss väldigt länge samt att vilket skapar bra personliga relationer. Vi har idag cirka 2 000 kunder i regioner och flera har till och med föräldrar som handlat hos oss och deras barn fortsätter att göra det samma. Många ser oss nästan som en grosshandlare snarare än butik, säger Cecilia Göransson, regional försäljningschef Ocay Uppsala.

I samband med namnbytet lanseras en ny e-handel som blir en viktig del av Ocay Uppsalas nya utpräglade multikanalstrategi. Den skapar enkelhet och tillgänglighet för kunder till e-handel, ortens största support ute på fältet, butik samt kundsupport på telefon. Genom lokal närvaro och personliga relationer strävar Ocay Uppsalas efter att erbjuda hållbara lösningar, såväl vad avser totalekonomi som miljö och långsiktiga affärsrelationer.

-        Nya kundbeteenden, branschglidning och teknisk utveckling gör att den klassiska kontorsvaruhandeln är på väg att förändras och ytterligare konsolideras. Nya Ocay Uppsala har en väldigt tydlig målsättning att som lokal aktör leda den förändringen, fortsätter Cecilia Göransson.

Ocay Uppsalas ambition är att tillhandahålla alla de förnödenheter som lokala arbetsplatser behöver för att fungera och prestera.

För mer information vänligen kontakta:
Cecilia Göransson, regional försäljningschef Ocay, Uppsala
cecilia.goransson@ocay.se, 072-727 96 55.

Om Ocay
Ocay är ett resultat av ett samgående under 2013 mellan anrika Gullbergs och Kontorsvaruhuset. Gullbergs grundades år 1936 i Ängelholm av Fritz och Rut under namnet Gullbergs Pappershandel medan Kontorsvaruhuset har sina rötter i Östersund. Litorina är huvudägare i Ocay och äger bolaget tillsammans med Fredrik Paulsson och Anders Bogren samt styrelse och ledning. Ocay är en av Sveriges ledande leverantörer av förnödenheter, förbrukningsvaror och relaterade tjänster till företagskunder. Bolaget har idag ett 40-tal butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder, vilka tillsammans med Sveriges största säljkår på 130 säljare, kundtjänst och e-handelsplattform försörjer ca 60 000 kunder inom privat och offentlig sektor över hela Sverige. Ocay har 450 anställda och omsätter ca 1,1 miljarder kronor. www.ocay.se. För alla företag. Varje dag.