Weekly conversation, today with Ambra Succi

Report this content

Denna vecka möter vi Ambra Succi koreograf och producent och pratar om att göra underhållning med utgångspunkt från varumärken.

Occasion
Du är just nu aktuell som koreograf och medproducent till underhållningen vid lanseringen av Scanias nya lastbil. När man förväntas utgå från ett varumärke och skapa underhållning, Hur resonerar du då?

Ambra
Jag försöker lyfta fram starka visuella bilder och känslor som framhäver varumärkets värderingar, färger och riktning. Allt baserat på den information jag fått av kunden.
I detta fall var det viktigt att följa resan. Resan igenom natur, väder och olika landskap. Samt den emotionella resan att lämna familjen när man åker ut på långa transportleveranser.

Occasion
Underhållningen är helt sammanflätad med en 360 graders projicering, vad är bäst och svårast med det?

Ambra
Det bästa är att möjligheterna är oändliga. Man kan jobba i hela rummet och som publik sugs man in i den värld som projiceras. Även de som sitter längst bak i lokalen känner sig lika involverade.Det svåraste är att inte låta projiceringarna ta över det som sker live. Dvs att hitta en balans mellan de två uttrycksformerna så att de kompletterar och förhöjer varandra.

Occasion
Vad är viktigast för dig när du går in i din kreativa process?

Ambra
Att jag känner mig inspirerad, involverad och att jag vet mina sceniska förutsättningar. Att kunden litar på mitt skapande och att vi har en bra kommunikation under hela skapandet.

Occasion
Vad är ditt personliga drömprojekt?

Ambra
Att ha mitt egna kulturhus. Skulle vilja bygga Europas intressantaste och interaktivaste kulturmötesplats i Stockholm. Där kommersiellt möter kultur.

Occasion
Stort tack för din medverkan Ambra!

Occasion is an award winning brand experience agency spezilized in corporate events.

Taggar:

Citat