Odd Molly öppnar butik

Odd Molly öppnar sin första egna konceptbutik i centrala Stockholm. Butiksetableringen sker för att kunna visa helheten i kollektionen i en miljö som andas varumärkets kärnvärden och ska ses som ett komplement och stöd till befintliga återförsäljare.

Odd Mollys första butik kommer ligga på Humlegårdsgatan i centrala Stockholm och öppningen är planerad till februari 2009.

– Vi har under en tid funderat på att öppna en egen butik för att få möjlighet att visa bredden i hela kollektionen i en miljö som fullt ut förmedlar känslan av varumärket Odd Molly. Nu har vi hittat en härlig lokal i ett läge som passar oss – tiden är rätt, säger Christina Tillman, VD på Odd Molly.

Bolaget kommer att utvärdera utfallet av satsningen på den första egna butiken i Stockholm innan beslut om en eventuell fortsatt internationell butiksetablering kan bli aktuell.

För vidare information kontakta:
Christina Tillman, VD, +46 8 522 28 500 eller +46 733 10 60 00, christina.tillman@oddmolly.com

Pressbilder finns att ladda ner från Odd Mollys hemsida www.oddmolly.com under press/media.

Informationen är sådan som Odd Molly International AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen
om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 september 2008 kl 15.00 CET.

Odd Molly är ett svenskt varumärke inom mode och design grundat i mars 2002. Odd Mollys modeplagg säljs via drygt 1 600 modebutiker och varuhus i 38 länder. Trots bolagets korta historia har man redan vunnit ett stort antal stora utmärkelser, däribland ”Intnl Prêt-à-porter Award 2005”, ”Export Hermes 2007”, ”Årets Stjärnskott Entrepreneur of the Year 2007”, ” Årets Komet Retail Awards 2008” och ”Damernas Världs designpris Guldknappen” 2008. Odd Molly är ett publikt bolag vars aktie är listad på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.

Odd Molly AB, Kornhamnstorg 6, 111 27 Stockholm
Telefonnummer +46-8-522 28 500. Organisationsnummer 556627-6241