Stockholms Handelskammares pris Export Hermes tilldelas svenska Odd Molly.

PRESSMEDDELANDE Stockholm den 29 augusti 2007

Odd Molly har tilldelats Export Hermes av Stockholms Handelskammare och fonden för exportutveckling för stora framgångar på exportmarknaden. Priset delas ut idag på Stockholms Handelskammare av H.K.H. Kronprinsessan Victoria.

Fonden för Exportutveckling har tilldelat Odd Molly Export Hermes i kategorin mindre företag. Priset delas ut i samband med Världshandelsdagen på Stockholms Handelskammare av H.K.H. Kronprinsessan Victoria. 1981 delades Export Hermes ut för första gången och delas ut till företag som haft en extremt framgångsrik export (snabb och stadig exportökning, innovativ marknadsföring, spridning till många länder och en sund ekonomisk bas).

Motiveringen för priset är ”Genom att kombinera sitt modiga och sällsynt vackra formspråk med sitt känsloladdade varumärke och ett verklighetsnära businesstänk förmedlar Odd Molly en högst unik helhetskänsla till sina kunder. Med denna kraftfulla blandning erövrar man förtjänstfullt hela tiden nya marknader i precis hela världen, för sina modeprodukter.”.

Odd Molly beräknas i år sälja varor för drygt 120 miljoner kronor och nästan 70 procent av denna försäljning sker till återförsäljare utanför Sverige. Odd Molly har idag lokal representation i 23 länder av 16 självständiga agenter och 2 distributörer. Omsättningen har mer än fördubblats varje år sedan bolaget grundades och Odd Molly finns nu i över 1 100 bättre modebutiker i hela 32 länder. Odd Molly har 21 anställda och kontor i Stockholm och Los Angeles.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christina Tillman, VD Odd Molly, telefon: 08-522 28 502 eller mobil 0733-106000
Per Holknekt, Brand Director Odd Molly, telefon: 08-522 28 571 eller mobil 0734-451856
Jenny Spångberg, PR Odd Molly, 08-522 28 572 eller mobil 0707-422529

Pressbilder finns att ladda ned från Odd Mollys hemsida www.oddmolly.com under Press.