OEM International AB (publ.) förvärvar PRONESTO AB.

OEM International AB (publ.) förvärvar PRONESTO AB. OEM Industrial Components AB, en delkoncern inom OEM International AB, har tecknat en principöverenskommelse om förvärv av Pronesto AB från Saab AB. Pronesto AB omsatte 1998 ca 75 MSEK och har 22 anställda. Bolaget marknadsför komponenter inom området mikrovågsteknik. Ett förvärv innebär att OEM Industrial Components AB stärker sin position som leverantör till telekomsektorn. För ytterligare information kontakta: Hans Franzén, OEM International AB på tel 0140-695 48 eller Jan Hultman, OEM Industrial Components AB på tel 0140-695 30. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/06/19990506BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/06/19990506BIT00500/bit0002.pdf