Offecct investerar för ytterligare expansion över hela världen

De globala affärerna ökar stadigt för möbeldesignföretaget Offecct.
Därför väljer ledningen att förstärka och utveckla hela organisationen.
Allt i syfte att möta förväntade volymökningar i försäljningen.
– Nu har vi en kraftigt förstärkt organisation som ska leda oss in i nästa tillväxtfas, säger VD Kurt Tingdal.

Under det senaste året har det arbetats intensivt för att bygga framtidens Offecct. I höstas förvärvades grannfastigheten som nu byggs om och anpassas för expansionen. När projektet är klart förfogar Offecct över närmare 20 000 kvadratmeter yta under tak, nästan en fördubbling mot i dag.

Offecct gör också en omfattande satsning på egna mötesplatser i Göteborg, Stockholm och Milano. I december sker inflyttningen till nytt showroom i Göteborg och i Stockholm blir det flytt i mars nästa år till Lilla Bantorget. I samband med Salone del Mobile 2017 blir det premiär för Offeccts nya showroom i Milano.

Samtidigt har också organisationen förstärkts, främst inom de delar som omfattar marknad, försäljning och support. En ny tjänst har inrättats som COO i Tibro, där Christina Björklund, tidigare koncernchef för Hallpressen, nu har rekryterats med uppgift att ansvara för den dagliga driften. Det innebär att VD Kurt Tingdal kan fokusera fullt ut på företags- och affärsutveckling. Uppgiften är att skapa ett ännu starkare globalt varumärke inom området för möbler och design för kreativa och sociala mötesplatser.
– Offecct är inne i ett skede av tillväxt. Våra produkter och tjänster efterfrågas över hela världen. För våra kunder, inte minst arkitekter, ska vi även framöver vara bäst på att presentera lösningar som är smarta, miljökloka och formmässigt spännande, poängterar Kurt Tingdal.

Marknad/PR: Ulrika Darheden, 0708-35 86 07, ulrika.darheden@offecct.se
Pressbilder: www.offecct.se/press/bildarkiv

Offecct är ett svenskt företag som grundades 1990 i Tibro av Kurt Tingdal (vd) och Anders Englund (design manager).
Tillsammans med arkitekter och formgivare från hela världen utvecklar vi möbler med hållbar, funktionell och attraktiv design för moderna mötesplatser. Vår verksamhet bygger på en genuin lokal hantverkstradition som vi kombinerar med de senaste teknologiska framstegen.

Taggar: