Nytt datum för publicering av Offentliga Hus årsredovisning för 2017

Offentliga Hus i Norden AB (publ) meddelar härmed att publiceringen av bolagets årsredovisning för 2017 kommer att ske tisdag den 10 april 2018, innan börsens öppning. Tidigare kommunicerat datum var den 4 april 2018.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Offentliga Hus ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 april 2018 kl. 11.20.

Offentliga Hus är ett fastighetsbolag med fokus på samhällsfastigheter. Offentliga Hus har ett totalt fastighetsbestånd om 90 fastigheter på 37 olika platser i Sverige. Hyresgästerna består till cirka 90% av statligt finansierade verksamheter med långa hyreskontrakt (exkl. portföljen med studentlägenheter). Fastighetsvärdet uppgår till 2,3 miljarder kronor. Offentliga Hus grundades 2011 och ägs av Aktiebolaget Fastator (publ) (50%) och Cofigelux Sarl (50%).

Offentliga Hus äger, förvaltar och utvecklar samhällsfastigheter med det allmänna som fortsatt hyresgäst. Sedan 2011 avlastar vi kommuner och landsting i rollen som fastighetsägare så att de fullt ut kan fokusera på sin huvuduppgift – att leverera en välfärd i världsklass. Idag äger vi 82 fastigheter på 36 svenska orter, till ett totalt värde av 2,3 miljarder kronor.