Väsentliga förväntade värdeförändringar i fastighetsbestånd

Pågående värderingar av befintligt fastighetsbestånd, som genomförs på grund av ändrade hyres- och innehavsförhållanden, förväntas indikativt ge en positiv värdeförändring om ca 350 miljoner kronor under andra kvartalet.

-        Det långsiktiga arbetet med att förvalta och förädla fastighetsbeståndet i samarbete med våra hyresgäster är grunden i det vi gör och de pågående värderingarnas indikativa värdeförändring är ett resultat av detta långsiktiga arbete. Vi är mycket nöjda över den positiva utveckling vi ser i fastighetsbeståndet, kommenterar VD Lars Holm.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Offentliga Hus ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2018 kl. 12.50.

Offentliga Hus äger, förvaltar och utvecklar samhällsfastigheter med det allmänna som fortsatt hyresgäst. Sedan 2011 avlastar vi kommuner och landsting i rollen som fastighetsägare så att de fullt ut kan fokusera på sin huvuduppgift – att leverera en välfärd i världsklass. Idag äger vi 82 fastigheter på 36 svenska orter, till ett totalt värde av 2,3 miljarder kronor.