Väsentliga förväntade värdeförändringar i fastighetsbestånd

Pågående värderingar av befintligt fastighetsbestånd, som genomförs på grund av ändrade hyres- och innehavsförhållanden, förväntas indikativt ge en positiv värdeförändring om ca 350 miljoner kronor under andra kvartalet.

-        Det långsiktiga arbetet med att förvalta och förädla fastighetsbeståndet i samarbete med våra hyresgäster är grunden i det vi gör och de pågående värderingarnas indikativa värdeförändring är ett resultat av detta långsiktiga arbete. Vi är mycket nöjda över den positiva utveckling vi ser i fastighetsbeståndet, kommenterar VD Lars Holm.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Offentliga Hus ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2018 kl. 12.50.

Offentliga Hus är ett fastighetsbolag med fokus på samhällsfastigheter. Bolaget grundades 2011 som en av pionjärerna inom segmentet samhällsfastigheter. Idag äger vi hundratals samhällsfastigheter över hela Sverige. Hyresgästerna består till övervägande andel av offentligt finansierade verksamheter med långa hyreskontrakt.