Medlemsdag som gör nytta för hela Västerbotten

OK Västerbotten slopar de traditionella distriktsstämmorna.
Istället anordnas en länsomfattande medlemsdag på lördag, 17 mars.

– Vi vill knyta medlemmarna närmare den lokala stationen och göra relationen mer personlig. Under dagen får de möjlighet att träffa våra medarbetare och förtroendevalda och rösta på de nominerade till ägarombud. Dessutom har de möjlighet att skänka pengar till Hjältarnas hus och tävla, berättar Erica Lundgren, vd på OK Västerbotten.

Nu på lördag anordnas OK Västerbottens allra första medlemsdag, i första hand riktad till föreningens drygt 90 000 medlemmar i länet. Den nyheten ligger i linje med OK Västerbottens långsiktiga arbete för att stärka livet i Västerbotten och göra det möjligt att resa och bo överallt, från kust till fjäll. Syftet med medlemsdagen är att avsluta det pågående ägarombudsvalet och föra medlemmar och kunder närmare de förtroendevalda, både nuvarande och de som är nominerade. Tanken är också att kunderna bättre ska lära känna OK Västerbottens egna medarbetare.

– Vi är en kooperativ och medlemsägd förening och vi brukar säga att tillsammans är bäst. Det genomsyrar också den här dagen och de aktiviteter vi har planerat för. Ju fler vi blir, desto mer kan vi göra – både på den lokala stationen och i regionen som helhet, berättar Erica Lundgren.

Alla 21 bemannade OKQ8-stationer i Västerbotten dukar upp med en rad familjevänliga och festliga aktiviteter: maskottävling, utomhusgrillning och förmånliga priser i butikerna. För den som vill finns även möjlighet att rösta på de nominerade ägarombuden som framöver ska föra medlemmarnas talan.

– Jag hoppas också att det är många barn som tar chansen att rita vår maskot. Av allt som händer under medlemsdagen ser jag mest fram emot att få ta del av deras maskotförslag, säger Erica Lundgren.

Det kommer även finnas möjlighet att stötta Hjältarnas hus verksamhet. OK Västerbotten bjuder alla medlemmar på mat och kaffe, och du som besökare kan välja att istället skänka valfri summa till Hjältarnas hus som uppskattning.

– Vi har ett löpande samarbete med Hjältarnas hus. De gör ett fantastiskt arbete som har stor betydelse för sjuka barn och deras familjer i hela regionen. Därför tycker vi att det är viktigt att vi fortsätter stötta dem där vi kan, säger Erica Lundgren.

Erica Lundgren
erica.lundgren@vasterbotten.ok.se

Jag hoppas att det är många barn som tar chansen att rita vår maskot
Erica Lundgren, vd, OK Västerbotten