Nu invigs stationen på Sörböle: ”Ett efterlängtat lyft som gör stor skillnad”

I helgen invigs OKQ8-stationen på Sörböle i Skellefteå efter en tids renovering. Stationen har fått en fullständig uppdatering av inredningen samt en helt ny fikadel.

– Att vi moderniserar och ställer om våra stationer är en viktig del av vår långsiktiga satsning. Stationen på Sörböle har under året genomgått en fantastisk förvandling, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten.

Anita Svedjevik, säljchef på OK8 Sörböle. Fotograf: Patrick Degerman

Mellan den 15–17 december nyinviger OK Västerbotten OKQ8-stationen på Sörböle. Ett nytt matkoncept samt ny inredning och fikadel är några av förändringarna på stationen.

– Det är som en helt ny station, ett efterlängtat lyft som gör skillnad – både för oss som jobbar här och för våra kunder, säger Anita Svedjevik, säljchef på OKQ8 Sörböle och fortsätter:

– Vi har fått väldigt positiva reaktioner från de som har besökt oss. Fastän butiksytan egentligen blivit mindre då vi installerat nytt kyl- och frysrum så är det flera som tycker att det känns större.

Tidigare i höst invigde stationen en ny, mer miljövänlig tvätt och under året har även de gamla oljeavskiljarna bytts ut. Nu fortsätter utvecklingen av matkonceptet och matutbudet på stationen. Framöver ska bland annat det nya lokala konceptet Street Taste, framtaget av Skellefteåkocken Erik Brännström, lanseras på stationen.

– Stegvis ställer vi om och moderniserar vår verksamhet och våra stationsmiljöer och i år gjorde vi vår största investering i Sörböle. Vi vill skapa en attraktiv stationsupplevelse för alla kunder och medlemmar, säger Erica Lundgren.

Förutom förmånliga priser på bland annat tvätt och mat i samband med invigningen på stationen bjuds alla kunder och besökare på kaffe.

Anita Svedjevik, tf. säljchef OKQ8 Sörböle, 070-271 77 62

Att vi moderniserar och ställer om våra stationer är en viktig del av vår långsiktiga satsning. Stationen på Sörböle har under året genomgått en fantastisk förvandling.