Ny miljövänligare tvätthall invigs i Skellefteå

1–3 september inviger OKQ8 Sörböle i Skellefteå sin nya automattvätt.

– Det känns jättekul att vi nu kan erbjuda våra kunder en ny och fräsch anläggning och ett mer miljövänligt alternativ, säger Anita Svedjevik, säljchef på OKQ8 Sörböle.

Säljchefen på OKQ8 Sörböle, Anita Svedjevik inviger stationens nya tvätthall i helgen, tillsammans med sina medarbetare. Foto: Patrick Degerman

Tvätthallen är ombyggd och förutom ny miljöanpassning har nu kunderna möjlighet att betala sin tvätt direkt i anslutning till hallen.

– Vi tycker alltid att det är roligt när de kommer in till oss i butiken men med den här lösningen blir det enklare och smidigare för våra kunder, särskilt om de har ont om tid, säger Anita Svedjevik.

Under invigningsdagarna har stationen ett prova-på-erbjudande med förmånligapriser både på automattvätten och tvätta-självhallarna för den som vill passa på att tvätta bilen.

Stationen på Sörböle genomgår under året en större ombyggnation och renovering. I våras installerades nya oljeavskiljare enligt kommande miljökrav och senare i höst planeras en ombyggnad av butiken. I samband med den införs ett nytt matkoncept som innebär ett utökat mat- och fikautbud samt fler sittplatser.

– Vi ställer om och moderniserar våra stationer i länet och i år lägger vi en av våra största investeringar på Sörböle. De nya och mer miljövänliga tvätthallarna är en del i det arbetet, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten, och fortsätter:

– Det är viktigt för oss att ligga i framkant i vårt miljöarbete och vi ser en ökad efterfrågan på våra automattvättar. Nu kan vi bättre möta den efterfrågan och på så sätt fortsätta ge mer värde till våra kunder och medlemmar.

Anita Svedjevik, tf. säljchef OKQ8 Sörböle, 070-271 77 62

1–3 september inviger OKQ8 Sörböle i Skellefteå sin nya automattvätt.

Det känns jättekul att vi nu kan erbjuda våra kunder en ny och fräsch anläggning och ett mer miljövänligt alternativ.
Anita Svedjevik, säljchef på OKQ8 Sörböle