OK Västerbotten bäst i Sverige

I en undersökning från analysföretaget Daymaker fick OK Västerbotten bäst betyg i Sverige bland OKQ8:s 22 olika distrikt.

– Det är ett kvitto på det fina arbete som görs ute på stationerna. Självklart finns det saker att fila på men det här är visar tydligt att vi på rätt väg, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten.

OK Västerbotten driver 21 bemannade OKQ8-stationer i Västerbotten. Fotograf: Johan Gunséus

Undersökningen – som genomförts med så kallade Mystery shoppers – fokuserar på kundmötet och upplevelsen på stationerna. OK Västerbotten förbättrar sitt resultat väsentligt mot föregående mätning som gjordes i april i år. Då låg föreningen på en sjunde plats bland distrikten.

– Vi vill kontinuerligt förbättra oss så att vi kan ge våra kunder och medlemmar bästa möjliga bemötande och service. Det är jättekul att se att våra ansträngningar bär frukt, säger Erica Lundgren och fortsätter:

– Som förening håller vi en jämn och hög nivå på våra stationer och det har gjort att vi länge har legat i det övre skiktet i de här mätningarna. För oss är det väldigt viktigt att vi kan leverera en jämbördig service över hela länet.

Samtliga OKQ8-stationer i Västerbotten deltog i undersökningen och de utvärderas bland annat på punkterna bemötande och service, första intryck och försäljning. Daymaker gör undersökningen på uppdrag av OKQ8.

Bäst service i branschen

I våras utnämndes OKQ8 i Sverige till bästa kedja på kundbemötande och service i branschen. Detta enligt en årlig undersökning genomförd av ServiceScore. Det är fjärde året i rad som OKQ8 får utmärkelsen.

Det är ett kvitto på det fina arbete som görs ute på stationerna. Självklart finns det saker att fila på men det här är visar tydligt att vi på rätt väg.