OKQ8 Norsjö har kalas efter total make over

I helgen är det invigningsfest för nyrenoverade OKQ8 i Norsjö.
– Vi har gjort en total make over, säger Mikael Altered, säljchef på stationen.

En nyhet är att stationen har blivit ombud för Svenska spel, vilket de är ensamma om på orten. Mikael Altered berättar att de byggt en egen avdelning för Svenska spel och ATG.

Stationens ombyggnad, som pågått i över en månad, har även resulterat i en ny lounge-del för den som vill sitta ned och ta en fika. Sortimentet av smörgåsar och bakverk har utökats och en mjukglassmaskin finns på plats.

– Nu gör vi riktig mjukglass med strössel och topping, säger Mikael.

Stationen har fått väldigt positiva reaktioner hittills och Mikael hoppas att både kunderna på orten och förbipasserande ska trivas.

– Stationen har funnits i Norsjö sedan 2009 och vi ser att vi fyller en viktig funktion. Människor är ju i farten hela tiden. Hos oss ska du kunna komma in lite snabbt och sedan dra vidare. Eller stanna en stund om du behöver en paus.

Mikael Altered, säljchef OKQ8 Norsjö, 070-671 40 87

OK Västerbotten är en förening som ägs av sina medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är i dag fler än 90 000 medlemmar och driver ett hotell samt 35 bensin- och automatstationer runt om i Västerbotten. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön.

I helgen är det invigningsfest för nyrenoverade OKQ8 i Norsjö.

Vi ser att vi fyller en viktig funktion
Mikael Altered, säljchef