Ung Cancer ger värme på sjukhusen ”Vi är stolta över att finnas där för unga cancerberörda”

Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har i ett samarbete med Ung Cancer tagit fram filtar som ska delas ut på 15 onkologiavdelningar runt om i landet.
Med kampanjen vill Ung Cancer visa att de alltid finns där för unga vuxna cancerberörda och sjukhusen är en av de platser där extra värme och omtanke kan göra stor skillnad.

– Ung Cancer gör ett fantastiskt jobb för unga vuxna som berörs av cancer. Att vi får bidra med det vi kan är en ära. Att vi dessutom kan få hjälp av personalen på sjukhusen med att dela ut filtarna gör att den här insatsen känns extra bra, säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co.

Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg och avdelningschefen på onkologiavdelningen Totte Johansson var först ut att ta emot Ung Cancers gåva av drabbadmedlemmen Christina Pellou. Varje drabbad kommer nu att få en särskilt framställd filt och en informationsbroschyr om vad Ung Cancer kan bidra med och annan bra information för drabbade unga vuxna.
– Idag delar vi inte ut något material men det här kommer vi att dela ut. Vi är gärna med och sprider det här budskapet, det är viktigast, säger Totte Johansson.

Ung Cancer är en ideell medlemsorganisation som stöttar alla de unga vuxna som tvingas leva med eller nära cancer. Ung Cancer finns när marken skakar och allt förändras. För att kunna göra mesta möjliga nytta krävs bidrag och samarbeten med företag. Olsson & Co har under flera år stöttat Ung Cancer med bidrag till verksamheten och framförallt genom att stå för trycksaker och produktmedia till olika kampanjer.
– Olsson & Co är en viktig samarbetspartner till oss. Vi är oerhört tacksamma för att de värderar vårt arbete och stöttar oss på så många olika sätt. Med den här filten och på flera andra sätt har de hjälpt oss att sprida vårt budskap och hjälpt oss att visa att vi finns där för alla de unga som lever med cancer, säger Marco Arvidsson, kommunikatör på Ung Cancer.

Tomas Olsson, vd på Olsson & Co, tfn +46 (0)31-749 58 10, e-post tomas@olssonoco.se
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn +46 (0)70 746 25 79, e-post anders.ekhammar@perspective.se

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial. Olsson & Co arbetar med att stärka sina kunders varumärken med produkter och tjänster av hög kvalitet. Bolaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Karlstad och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 19 personer, och har en omsättning på 72 miljoner kronor (2016).