Niklas Midby ny affärsområdeschef i OM, Stefan Widenfelt ny finansdirektör

Niklas Midby ny affärsområdeschef i OM, Stefan Widenfelt ny finansdirektör Niklas Midby tillträder den 21 februari en tjänst som ansvarig för OMs affärsområde Transaction och vVD för OM-koncernen. I affärsområdet Transaction ingår bland annat OM Stockholmsbörsen, OM Räntebörsen, OM London Exchange och OM VPA. Hans uppgift blir att leda den strategiska och affärsmässiga utvecklingen av OMs transaktionsrelaterade verksamhet. Niklas Midby, som är 40 år, har under de senaste tolv åren arbetat med investment banking i London. Stefan Widenfelt kommer den 1 februari att tillträda tjänsten som OMs finansdirektör. Han har under de senaste fem åren arbetat i olika ledande befattningar i OM, senast som VD för OM Treasury. Både Niklas Midby och Stefan Widenfelt kommer, tillsammans med VD Per E. Larsson och vVD Magnus Karlsson Böcker, att ingå i OMs verkställande ledning. OM har två affärsområden: Transaction och OM Technology. Inom affärsområdet Transaction samlas OMs transaktionsrelaterade verksamhet och inom OM Technology samlas OMs utveckling och försäljning av teknologi. OM har verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien, med kontor i elva länder. Moderbolaget, OM Gruppen, är noterat på OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Per E. Larsson, VD, OM Gruppen 08-405 66 19 Niklas Midby 070-525 56 80 Stefan Widenfelt 08-405 66 43 Gustaf Sahlman, informationschef, OM 08-405 66 12 Gruppen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00420/bit0002.pdf