Nya fjärrmedlemmar på OM Stockholmsbörsen

Nya fjärrmedlemmar på OM Stockholmsbörsen Stockholms Fondbörs, som numera är en del av OM Stockholmsbörsen, har antagit två nya medlemmar. Från och med idag är den amerikanska investmentbanken DLJ International Securities medlem och i morgon den 8 december blir den internationella investmentbanken Dresdner Kleinwort Benson Securities medlem. Stockholms Fondbörs har därmed 53 medlemmar, varav 21 svenska och 32 utlandsägda. Tidigare under hösten har bland annat CS First Boston, Sundal Collier och Goldman Sachs blivit medlemmar. Totalt har 147 banker och mäklarfirmor från 14 länder tillgång till OMs distributionsnätverk. Stockholms Fondbörs är sedan snart ett år tillbaka en del av OM-koncernen. OM driver börser i Stockholm och London och utvecklar teknologi som effektiviserar finans- och råvarumarknader världen över. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/07/19981207BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/07/19981207BIT00080/bit0002.pdf