OM inför nya varumärken

OM inför nya varumärken OM etablerar nu en ny varumärkesstrategi. I samband med detta införs två nya övergripande varumärken: OM och OM Technology. På transaktionssidan blir OM det samlade paraplynamnet. Varumärkena för börserna blir OM Stockholm Exchange (på svenska OM Stockholmsbörsen) och OM London Exchange. På teknologisidan kommer samtliga produkter och tjänster att kommuniceras under paraplynamnet OM Technology. - Betydelsen av starka varumärken ökar ständigt på våra marknader, säger Gustaf Sahlman, informationschef i OM. Vi möter nya kunder och nya konkurrenter inom både vår börs- och teknologiverksamhet. Internationaliseringen innebär att vi måste ha starka värden kopplade till våra varumärken så att vi kan öka kundlojaliteten. Starka varumärken är också ett måste för att kunna attrahera de bästa medarbetarna, något som är en viktig framgångsfaktor för oss. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12