OM levererar teknologi till ny global aktietjänst

OM levererar teknologi till ny global aktietjänst OM Technology har fått en order från Broker-to-Broker Network Inc. (B2B) avseende teknologi till ett Internetbaserat system som ska förenkla för banker och mäklarfirmor runt om i världen att utföra och avveckla värdepappersaffärer. Exklusive support uppgår ordervärdet till cirka 30 Mkr. B2B avser att starta sin verksamhet under år 2000 och bygga ut sin tjänst så att den täcker 15 länder före januari år 2001. - Samarbetet med B2B visar på vårt engagemang i den pågående förändringen av finansmarknaden. Avtalet är ett kvitto på vår förmåga att utnyttja vår globala kunskapsbas och ledande position inom transaktionsteknologi, säger Bill Payne, VD för affärsenheten Securities Systems inom OM Technology. Teknologiplattformen baseras på produktfamiljen OneWorld, som möjliggör så kallad straight-through-processing, med produkter som omfattar handlar-, orderhanterings- och settlementsystem. B2B (www.brokertobroker.net) grundades 1999. Bolaget är baserat i London, men har sin legala hemvist i USA (Delaware). Affärsidén är att leverera en oberoende kommunikations- och transaktionsplattform till mäklare för att förenkla såväl inhemsk handel som "cross-border"-handel. Bland ägarna till B2B finns till exempel brittiska telekom- och Internetföretaget Energis. OM Technology är världens ledande leverantör av transaktionsteknologi. OM Technology ingår i OM-koncernen, som tillhandahåller transaktionsteknologiska produkter och tjänster. OM driver börser och utvecklar teknologi som ökar finans- och råvarumarknaders effektivitet världen över. Moderbolaget OM Gruppen är noterat på OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Bill Payne, VD, Securities Systems, OM Technology +1-212 2690200 Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00480/bit0002.pdf