OM Technology förvärvar ABN AMRO Software

OM Technology förvärvar ABN AMRO Software OM Technology har förvärvat ABN AMRO Software AB, med 35 anställda och en årlig omsättning på drygt 32 Mkr. Köpeskillingen uppgår till 15 Mkr. - Förvärvet ger oss nya, mycket erfarna, medarbetare som stärker OMs kärnkompetens och tillväxtmöjligheter. Dessutom får vi nya produkter som passar bra i vårt utbud av integrerade lösningar. Vi befäster ytterligare vår position som världsledande inom transaktionsteknologi och stärker våra resurser för att kunna ta tillvara den stadigt ökande efterfrågan på våra lösningar, säger Magnus Karlsson Böcker, VD för OM Technology. ABN AMRO Software utvecklar och underhåller trading- och riskhanteringssystem för värdepappershandel. Bolaget bildades 1996 i ett samarbete mellan Alfred Berg och ABN AMRO Bank. ABN AMRO Software erbjuder idag kompletta lösningar för front- och middle-office inom aktie- och derivathandel. Systemen används av kunder i 24 länder. OM driver aktie- och räntebörser i London och Stockholm. OM utvecklar också teknologi som effektiviserar finans- och råvarumarknader världen över. OM har verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien, med kontor i 11 länder. Moderbolaget OM Gruppen är noterat på OM Stockholmsbörsen. Lenner Corporate Finance har varit rådgivare till OM Gruppen och CARTA Fondkommission rådgivare till ABN AMRO Bank NV. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Magnus Karlsson Böcker, VD, OM 08-405 66 44 Technology Jakob Håkanson, VP Investor 08-405 60 42 Relations, OM Gruppen Ulf Kruse, VD, ABN AMRO Software 08-58 83 62 10 Martin Winn, Senior Press Officer, +44 171-678 82 44 ABN AMRO Bank ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00030/bit0002.pdf