OMs bolagsstämma

"Med vår spjutspetskompetens inom transaktionsteknologi är möjligheterna i det närmaste obegränsade " - Det sveper en aktierevolution över Europa. I land efter land ökar människors intresse för att handla och spara i aktier. Vår universella börsplattform, Jiway, rider på denna våg. Vi skapar en gemensam europeisk aktiemarknad där vanliga investerare kan handla aktier över nationsgränserna till rimliga priser, förklarade OM Gruppens VD Per E. Larsson i sitt tal på bolagsstämman på Chinateatern i Stockholm igår kväll. OM levererar börskunnandet och teknologin som gör detta möjligt. Med vår spjutspetskompetens inom transaktionsteknologi är möjligheterna i det närmaste obegränsade. Utdelningen till aktieägarna fastställdes till 5,00 (4,50) kronor per aktie. Avstämningsdag för utdelningen blir den 23 mars 2000. Utdelningen beräknas utsändas av VPC den 28 mars 2000. Till styrelseledamöter omvaldes Thomas Franzén, Lars Irstad, Per E. Larsson, Sven Nyman, Bengt Rydén och Olof Stenhammar samt till nya ledamöter valdes Jan Carendi och Nils-Fredrik Nyblæus. Johan Björkman och Arne Mårtensson hade undanbett sig omval. Per E. Larssons anförande finns i sin helhet att tillgå på OMs webbplats (www.omgroup.com). För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Olof Stenhammar, styrelseordförande, OM Gruppen 08-405 66 42 Per E. Larsson, VD, OM Gruppen 08-405 66 19 Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen08-405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00230/bit0002.pdf