Realtidsinformation direkt till privata investerare

Realtidsinformation direkt till privata investerare Idag, den 15 mars lanseras en ny tjänst för privata investerare. Alla kan nu få realtidsuppdaterad kursinformation och nyheter direkt från OM Stockholmsbörsen via Internet. Den nya realtidstjänsten erbjuds inom ramen för OM link, verktyget för information, analys och utbildning. OM link är en av de största satsningarna som OM Stockholmsbörsen gjort till förmån för den private investeraren. - Det är vår övertygelse att intresset för att se om sin ekonomi och placera pengar i aktier och derivat är en stark trend som kommer fortsätta att gå uppåt, säger Carl Johan Högbom, VD OM Stockholmsbörsen. För att den private investeraren ska kunna delta i denna utveckling är det viktigt med ökade kunskaper om handel med aktier och derivat samt att få möjlighet att kunna följa vad som händer på marknaden i realtid. Målet med OM link är att erbjuda en applikation som fungerar som stöd för alla som handlar med, eller vill lära sig mer om, aktier, terminer och optioner. OM link hjälper användaren att utveckla sin handel och sina strategier, oavsett om personen är erfaren handlare eller intresserad nybörjare. Att vara OM link kund innebär att användaren abonnerar på aktuell information, analysmöligheter och utbildning från OM Stockholmsbörsen. Kunden laddar ner applikationen OM link, och får sedan uppdaterad data levererad via Internet i realtid. Att abonnera på OM link kostar för privatpersoner 190 kr/månad och för företagskunder 420 kr/månad (inkl moms). - Vi vill att alla som handlar på börsen, proffs som amatör, ska ha samma möjlighet snabb information, säger Carl Johan Högbom. Därför utvecklar vi nu nya tjänster för den privata investeraren. Vår ambition är att använda Internet för att sprida information och kunskap om aktier och derivat. OM Stockholmsbörsen kommer under året att prova olika kanaler för att nå ut till privata investerare på bred front. Idag klockan16.30 ordnas en direktsändning "live" via Internet som behandlar ämnet realtidsinformation. Anmälan sker via www.omlink.com. Först till kvarn gäller. OM link marknadsförs i Sverige av OM Stockholmsbörsen och är utvecklad av OM Technology, OM Gruppens teknikbolag. OM grundades 1985 och är idag världsledande inom området transaktionsteknologi. Området innefattar både börsverksamhet och utveckling av elektroniska handelssystem, kunskap som är överförd till OM link. Applikationen är byggd i Java och gränssnittet är utformat för att tillgodose alla aktörer, nybörjare som professionella. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Carl Johan Högbom, VD, OM 08-405 68 72 Stockholmsbörsen Gustaf Sahlman, informationschef, 08-405 66 12 OM Gruppen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00880/bit0002.pdf