Snabbare och bättre finansiell information på Internet

Snabbare och bättre finansiell information på Internet Från och med imorgon, fredagen den 17 juli, förbättras finansinformationen på Internet. I samband med att OMs nya webbplats (www.omgroup.com) lanseras, har Stockholms Fondbörs beslutat att distribuera gratis prisinformation med kortare tidsfördröjning. Tidigare distribuerades aktieinformationen med 30 minuters fördröjning, nu blir informationen tillgänglig efter 15 minuter. Sedan tidigare är options- och terminspriser tillgängliga via OMs webbplats med 15 minuters fördröjning. På OMs webbplats finns förutom prisinformation även en rad andra funktioner för den finansiellt intresserade. Bland annat kan besökare utan kostnad skräddarsy en bevakningslista för sin aktie- och optionsportfölj samt ta del av utvecklingen på finansiella marknader världen över. Under hösten kommer också en rad betaltjänster riktade till privatpersoner att introduceras på webbplatsen. Först ut är OM link, som är en programvara för optionsanalys. Förutom fördröjd prisinformation från Stockholms Fondbörs och OM, innehåller OM link också råd om vilken optionsstrategi som ger högst avkastning och hur resultatet påverkas av olika marknadsrörelser. OM link beräknas bli tillgängligt i september. Betalning för OM link kan ske med kontokort direkt på webbplatsen. För att garantera säkerheten i dessa betalningar, kommer OM att använda en så kallad SET-lösning, som speciellt utvecklats för detta ändamål. OM Gruppen är moderbolag i OM-koncernen. OM tillhandahåller marknadens ledande transaktionsteknologiska tjänster och produkter. OM driver börser i Stockholm och London och utvecklar teknologi som effektiviserar finans- och råvarumarknader världen över. OM Gruppen är noterat på Stockholms Fondbörs. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12