Stora Enso - först att handlas i euro på OM Stockholmsbörsen

Stora Enso - först att handlas i euro på OM Stockholmsbörsen Stockholms Fondbörs, som är en del av OM Stockholmsbörsen, har godkänt skogsbolaget Stora Ensos ansökan om att bolagets aktier ska handlas i både euro och svenska kronor. Den parallella handeln beräknas inledas den 19 mars 1999. Därmed blir Stora Enso först med att handlas i euro på OM Stockholms- börsen. - I och med att vi har aktieägare både innanför och utanför euro-området är det naturligt att vi erbjuder flexibilitet för våra ägare vad gäller handelsvalutan, säger Björn Hägglund, stf koncernchef i Stora Enso. Stockholms Fondbörs är sedan snart ett år tillbaka en del av OM-koncernen. OM driver börser i Stockholm och London och utvecklar teknologi som effektiviserar finans- och råvarumarknader världen över. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Carl Johan Högbom, vVD, Stockholms Fondbörs08-405 68 72 Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen08-405 66 12 070-552 52 29 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/18/19981218BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/18/19981218BIT00020/bit0002.pdf