Toronto Stock Exchange godkänner leverans

PRESSMEDDELANDE 1999-05-21 Toronto Stock Exchange godkänner leverans av IBM-version av OM CLICK Exchange System Toronto Stock Exchange har godkänt OM Technologys leverans av det första OM CLICK Exchange System levererat på en IBM/AIX-plattform. Toronto Stock Exchange träffade ett avtal med OM om leverans av ett helelektroniskt handelssystem i mars 1998. I avtalet ingick också ett femårigt supportavtal som började gälla från den 9 maj 1999. Med leveransen har OM Technology återigen slutfört ett stort leveransprojekt på utsatt tid. Med OM CLICK Exchange System blir Toronto Stock Exchange den första helelektroniska derivatbörsen i Nordamerika. OM Technology är världens ledande leverantör av börsteknologi och partner med IBM. OM CLICK Exchange System används idag av tolv börser runt om i världen. OM Technology ingår i OM-koncernen. OM tillhandahåller transaktions- teknologiska tjänster och produkter. OM driver börser i Stockholm och London och utvecklar teknologi som effektiviserar finans- och råvarumarknader världen över. Moderbolaget, OM Gruppen, är noterat på OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Gustaf Sahlman, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/21/19990521BIT00280/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/21/19990521BIT00280/bit0002.doc