Niklas Midby lämnar OM

NIklas Midby lämnar OM Niklas Midby, vice VD och Chef Division Transaction, kommer inte att tillträda som CFO för OM som tidigare meddelats. Istället väljer han att lämna företaget per den 1 februari 2002. - Under arbetet med att närmare definiera CFO-rollen har den gått mot en mer renodlad ekonomi- och finansfunktion. Mitt intresse för företagsledning och utveckling samt strategiska investeringar hade blivit svårt att kombinera med en sådan CFO-roll, säger Niklas Midby, vice VD OM. - Niklas Midby har varit delaktig i en händelserik fas av OMs utveckling - jag respekterar dock hans beslut. Vi kommer nu att påbörja rekryteringen av en ny CFO, säger Per E. Larsson, VD och koncernchef OM. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Niklas Midby, vice VD, OM 08-405 67 32 Per E. Larsson, VD och koncernchef, OM 08-405 66 19 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00990/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00990/bit0001.pdf