Omstrukturering av Jiway Limited klar

Omstrukturering av Jiway Limited klar OM annonserar idag att omstruktureringen av Jiway Limited, börsverksamheten inom Jiway, är klar. Från fredag den 12 oktober kommer hela verksamheten inom Jiway Limited att flyttas till OM London Exchange. Av de 45 anställda kommer 29 att flytta med för att driva vidare börsverksamheten inom Jiway, nu under OM London Exchanges status som Recognized Investement Exchange. De återstående 16 anställda kommer att lämna företaget. Peter Cox är ansvarig för OM London Exchange och därmed ny VD för Jiway. Ian McNeil, tidigare Chief Operating Officer i Jiway Holdings, kommer att lämna företaget medan Lynton Jones, tidigare ordförande och VD i Jiway Holdings, kommer att kvarstå som konsult till OM på projektbasis. - Jag är tacksam mot alla de som har bidragit till att bygga plattformen Jiway och särskilt mot Ian McNeill och Lynton Jones. Dagens marknadsläge gör inte deras åstadkommande mindre; att på kort tid ha skapat en innovativ och banbrytande marknadsplats, säger Per E. Larsson, koncernchef och VD i OM. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Per E Larsson, koncernchef och VD, OM AB 08 405 66 19 Anna Eriksson, Informationschef, OM AB 08 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00060/bit0001.pdf