• Omnicar/

OmniCar Holding AB godkänt för notering – idag inleds teckningstiden i nyemissionen

Report this content

OmniCar Holding AB (“OmniCar”) meddelar idag, den 8 juni 2017, att bolaget har godkänts för notering på AktieTorget förutsatt att lägsta gränsen i bolagets nyemission uppnås samt att marknadsplatsens ägarspridningskrav uppnås. Bolaget meddelar även att teckningstiden för bolagets nyemission inledas idag och pågår till och med den 22 juni 2017. Bolaget har på förhand skriftligen avtalat om teckningsförbindelser om cirka 7,5 MSEK, motsvarande cirka 54 procent av den totala emissionsvolymen. Memorandum, teaser och anmälningssedel finns tillgängliga på bolagets (www.omnicar.dk), Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) och AktieTorgets (www.aktietorget.se) respektive hemsidor. Första handelsdag på AktieTorget är planerad till den 13 juli 2017.

OmniCar – En mjukvara som förändrar hur bilindustrin säljer bilar
OmniCar har utvecklat en mjukvarulösning som förändrar hur bilbranschen säljer bilar och serviceavtal. Mjukvarulösningen genererar ökad omsättning samt förbättrad kundlojalitet och är initialt utvecklad för Citroën i Danmark, Norge samt Sverige. Mjukvarulösningen skapar även merförsäljning för bilåterförsäljare och är även tillämpbar på andra områden inom transportsektorn. Sedan 2012 har mjukvarulösningen genererat över 25 000 serviceavtal för Citroën och över 250 MSEK i omsättning för sina användare. OmniCar har en snabbt växande kundbas och stark omsättningstillväxt.

Erbjudandet i sammandrag

• Teckningstid: 8 juni – 22 juni 2017
  • Teckningskurs: 5,40 SEK per aktie
  • Emissionsvolym: Erbjudandet omfattar högst 2 600 000 aktier, motsvarande 14 040 000 SEK. Lägsta gräns för nyemissionens genomförande är 1 560 000 aktier, motsvarande 8 424 000 SEK.
  • Värdering (pre-money): Cirka 53,4 MSEK
  • Teckningspost: Minsta teckningspost är 950 aktier, motsvarande 5 130 SEK.
  • Teckningsförbindelser: OmniCar har på förhand skriftligen avtalat om teckningsförbindelser om cirka 7,5 MSEK, motsvarande cirka 54 procent av den totala emissionsvolymen.
  • Notering på AktieTorget: OmniCars aktie är planerad att tas upp för handel på AktieTorget. Första dag för handel är beräknad till den 13 juli 2017.

Emissionslikvidens användande
Likvid från nyemissionen är avsedd finansiera den marknadsexpansion och de marknadsaktiviteter OmniCar nu genomför. Vidare är emissionslikviden avsedd att finansiera nyrekrytering samt finansiera öppnandet av försäljningskontor i Stockholm och Oslo.

Memorandum, anmälningssedel och teaser
Memorandum (innehållande fullständiga villkor och anvisningar) finns tillgängligt på bolagets (www.omnicar.dk), Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) och AktieTorgets (www.aktietorget.se) respektive hemsidor. Härutöver finns teaser och anmälningssedel tillgängliga för nedladdning via ovan nämnda hemsidor.

Godkänt för notering
OmniCar har godkänts för notering på AktieTorget under förutsättning att bolaget uppnår nyemissionens lägsta gräns om cirka 8,4 MSEK samt att marknadsplatsens ägarspridningskrav uppnås. Första handelsdag planeras att bli den
13 juli 2017.

Investerarträffar
I samband med nyemissionen kommer OmniCar att delta vid informationsträffar för att informera om bolagets verksamhet och framtidsplaner. Informationsträffarna är gratis att närvara vid och det bjuds på lättare förtäring. För ytterligare information om investerarträffarna, vänligen besök Sedermera Fondkommissions hemsida (www.sedermera.se) eller kontakta Sedermera Fondkommission per telefon +46 40 615 14 10 eller e-post event@sedermera.se.

Datum och tid Arrangemang Plats Anmälan
9 juni 2017kl. 11.30 – 13.00 Investerarlunch medSedermera Fondkommission Elite Plaza Hotel,Västra Hamngatan 3,Göteborg Anmälan sker på www.sedermera.se
13 juni 2017kl. 11.30 – 13.00 Investerarlunch med AktieTorget AktieTorget,Mäster Samuelsgatan 42,Stockholm  Anmälan sker på www.sedermera.se
14 juni 2017kl. 11.30 – 13.00 Investerarlunch medSedermera Fondkommission Scandic Klara,Sjöldgatan 7,Stockholm Anmälan sker på www.sedermera.se

Finansiell rådgivare
Sedermera Fondkommission är OmniCars finansiella rådgivare i samband med nyemissionen och den planerade noteringen på AktieTorget.

För mer information om förestående nyemission och planerad notering, vänligen kontakta:
Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se

För mer information om OmniCar, vänligen kontakta:
Claus T. Hansen, tillträdande VD
E-post: cth@omnicar.dk

Om OmniCar Holding AB
OmniCar Holding AB (559113-3987) har utvecklat en mjukvarulösning som förändrar hur bilbranschen säljer bilar och serviceavtal. Mjukvarulösningen genererar ökad omsättning samt förbättrad kundlojalitet och är initialt utvecklad för Citroën i Danmark, Norge samt Sverige. Mjukvarulösningen skapar även merförsäljning för bilåterförsäljare och är även tillämpbar på andra områden inom transportsektorn. Sedan 2012 har mjukvarulösningen genererat över 25 000 serviceavtal för Citroën och över 250 MSEK i omsättning för sina användare.

Taggar: