OmniCar Holding AB intervjuas av Börspluspodden

Idag, den 15 juni 2017, publicerade Börspluspodden en intervju med OmniCar Holding AB:s (“OmniCar”) tillträdande VD Claus T. Hansen. Börspluspodden är en podcast av Svenska Dagbladets analystjänst SvD Börsplus och i dagens avsnitt berättar Hansen om de fördelar OmniCar erbjuder dess kunder, om bolagets historia samt om den pågående nyemissionen. Teckningstiden i OmniCars nyemission, som kan tillföra bolaget högst cirka 14 MSEK före emissionskostnader, avslutas den 22 juni 2017. För att lyssna på dagens podcast, klicka här .

För mer information om OmniCar, vänligen kontakta:

Claus T. Hansen, tillträdande VD

E-post: cth@omnicar.dk

Om OmniCar Holding AB

OmniCar Holding AB (559113-3987) har utvecklat en mjukvarulösning som förändrar hur bilbranschen säljer bilar och serviceavtal. Mjukvarulösningen genererar ökad omsättning samt förbättrad kundlojalitet och är initialt utvecklad för Citroën i Danmark, Norge samt Sverige. Mjukvarulösningen skapar även merförsäljning för bilåterförsäljare och är även tillämpbar på andra områden inom transportsektorn. Sedan 2012 har mjukvarulösningen genererat över 25 000 serviceavtal för Citroën och över 250 MSEK i omsättning för sina användare.

Om oss

OmniCars affärsidé är att utveckla en teknologiplattform för bilbranschen. Teknologiplattformen består av en molnlösning vilken bilimportörer, bilåterförsäljare och verkstäder kan köpa licenser till. Vidare arbetar Bolaget med onlinemarknadsföring och hemsideoptimering inom bilbranschen