Ainax AB noteras på Stockholmsbörsen

Förvaltningsbolaget Ainax noteras idag på Stockholmsbörsens O-lista.

Ainax ABs verksamhet består i att förvalta innehavet av A-aktier i Scania för bästa möjliga avkastning till aktieägarna. Bolaget innehar 27 320 838 A-aktier i Scania, motsvarande 24,8 procent av rösterna och 13,7 procent av kapitalet. Ainax AB bildades 1999 och är baserat i Stockholm. "Vi hälsar Ainax varmt välkommen till Stockholmsbörsen", säger Henrik Paulsson, tillförordnad VD, Stockholmsbörsen. Mariana Burenstam Linder, Ainaxs VD, kommenterar: "Vid Ainaxs bildande stod det klart att vi skulle ansöka om notering på O-listan så snart det var möjligt. Det har varit ett stort intresse för Ainaxaktien och vi tycker det är bra för våra aktieägare att vi nu också är listade på Stockholmsbörsen. ” Bilder från välkomstceremonin med Ainaxs VD Mariana Burenstam Linder, finns tillgängliga på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Förändringar i noterade bolag/ Introduktioner. Information om branschklassificering etc. av Ainax AB, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Nyheter/Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation.