Hemtex AB noteras på Stockholmsbörsen

Hemtextikedjan Hemtex AB noteras idag på Stockholmsbörsens O-lista.

Hemtex har verksamhet i Sverige, Finland och Danmark. Företagets sortiment delas in i produktområdena Sovrum, Badrum, Fönster samt Äta & Umgås. Samtliga områden kompletteras med hemaccessoarer. Hemtex nettoomsättning var 882 miljoner kronor, mätt rullande 12 månader augusti 2004 – juli 2005. "Hemtex blir mer synligt som börsbolag vilket de kan ha stor nytta av i sitt varumärkesarbete. Att vara ett kvalitetssäkrat bolag på börsen är bra för relationerna med kunder, leverantörer, investerare och anställda”, säger Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges. ”Det känns därför riktigt bra att få hälsa Hemtex välkommen till Stockholmsbörsen.” ”Nu ser vi fram emot att vidareutveckla vår affärsmodell som börsnoterat bolag och fortsätta leverera lönsam tillväxt till såväl befintliga som nya aktieägare”, säger Hemtex VD Anders Jansson. Hemtex ingår i sektorn Sällanköpsvaror och tjänster. Mer information om branschklassificering etc. av Hemtex, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation.