Lundin Mining Corporation noteras på Stockholmsbörsen

Basmetallgruvbolaget Lundin Mining noteras idag på Stockholmsbörsens O-lista.

Lundin Mining som är primärnoterat på Torontobörsen, är ett kanadensiskt gruv- och prospekteringsföretag med ett primärt fokus på Skandinavien. Bolagets huvudsakliga tillgång är Zinkgruvan, belägen cirka 200 kilometer sydväst om Stockholm. "Vi hälsar Lundin Mining varmt välkommen till Stockholmsbörsen", säger Henrik Paulsson, tillförordnad VD, Stockholmsbörsen. Lukas Lundin, Lundin Minings styrelseordförande, kommenterar: "Det här är en kvalitetsstämpel och vi hoppas givetvis att den nya noteringen ska leda till att fler institutionella ägare, och då framför allt svenska sådana, får upp ögonen för Lundin Mining och den spännande framtid som bolaget nu går till mötes.” Bilder från välkomstceremonin med Lundin Minings vVD Karl-Axel Waplan, finns tillgängliga på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Förändringar i noterade bolag/ Introduktioner. Information om branschklassificering etc. av Lundin Mining, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation. För mer information, vänligen kontakta Edward F. Posey, VD Lundin Mining Corporation, + 46 18 65 60 01 Karl-Axel Waplan, vVD Lundin Mining Corporation, + 46 8 545 074 70 Frank Teneberg, Försäljningsansvarig noterade bolag, Stockholmsbörsen, +46 8 405 6954 Annika Molander, Informationschef OMX Exchanges Stockholm, +46 8 405 66 10